15.9.11

Mera kuddar

Även fast jag avstod från inköp av trasmattekudden förra helgen, så blev det inhandling av två andra kuddar. Grafiska mönster i svartvitt är något jag tycker om, och glada färger likaså. Dessutom hade kuddarna avtagbart fodral med dragkedja och kostade trettiofem kronor styck i fyndhörnan på Bolagret. Jag tyckte med andra ord att det var bra pris på bara själva kudden, om (läs:när) jag en dag får för mig att byta till något annat. Däremot blev jag lite irriterad på mig själv i efterhand - är det inte bättre att köpa ett exemplar av det jag verkligen vill ha istället för två som jag gillar nästan lika mycket? Jag har sedan resonerat med mig själv och kommit fram till att jag helt enkelt får fynda trasmatta på second hand och sy ett fodral själv.




Bilder: Maria Ingemarson

Inga kommentarer:

Besökare